onsdag 17 februari 2016

Feather makeup





Kreativiteten slog mig med kraft en kväll. Först var det sminkning med fjädrar och lösögonfransar. Jag hade egentligen ingen plan för hur jag skulle göra mer än att jag skulle använda fjädrar på något sätt. Först gjorde grunden med foundation, rouge, ögonskugga, bryn och läppar. När det var klart fortsatte jag med fjädrarna och satte dit de yttersta först och forsatte sedan sätta fjädrar in mot ögonvrån. Avslutningsvis satte jag dit lösögonfransar. 
Fotograferingen gjorde jag med två blixtar med softbox och svart bakgrund. Tog ett antal olika poser och valde sedan ut den som jag gillade bäst. 
Redigeringen har jag gjort först i datorn och justerat skärpa, kontrast och ljus. Sedan har de avslutande effekterna på bilderna blivit till i två olika appar på min surfplatta. Nedan ser du fyra olika. Vilken gillar du bäst?

Kopiering av bilder är förbjuden enligt lag, men att dela länken till bloggen eller hemsidan www.vjexpression.com får du gärna göra på sociala medier. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar